TÖRTÉNELEM

történelem

Élvonalbeli történet

Svédországban 1927-ben alapították a Volvo vállalatot, és az első buszunk már egy évvel később kigördült az utakra. A cég a mindenki számára elérhető, biztonságos és hatékony személyszállítás jegyében kezdte meg munkáját. Azóta a Volvo folyamatosan a műszaki fejlődés élvonalában található, és évtizedek óta biztosan tartjuk pozíciónkat a világban a haszonjárműves szállítási technológiák vezetőjeként.

1928–1979

1928
Megépült az első busz egy teherautó-alvázra.

1934
Elkészült az első kifejezetten buszokhoz tervezett alváz.

1945
A Volvo dízelmotorját első alkalommal építették be egy buszalvázba.

1951
A középmotoros felépítés első ízben jelenik meg a termékkínálatban.

1955
Turbófeltöltéses motorok bevezetése.

1965
A Volvo Buses bemutatja a B58 alvázat, amely az első nagy mennyiségben értékesített alváz.

1968
A Volvo Group cégcsoporton belül önálló üzletágként létrejön a Volvo Buses.

1971
A Volvo B59, az első alacsonypadlós városi autóbusz bemutatása.

1977
A Volvo Buses felavatja a Borås városában található gyárat, és megkezdi a buszok gyártását új
üzemében a brazíliai Curitiba városában.

1979
A Volvo Buses bemutatja a B10M típust, a világ legnagyobb példányszámban értékesített városi, helyközi és turistabuszát.

1980–1999

1981
A Volvo Buses első alakommal épít egy év alatt több mint négyezer buszt. A Volvo átveszi a Säffle
Karossfabrik AB felépítményezőt.

1988
A Volvo megszerzi a Leyland Bus vállalatot Nagy-Britanniában.

1991
A Volvo Buses bemutat két farmotoros alvázat, a Volvo B12 és a Volvo B10B típusokat.

1994
A Volvo Buses piacra dobja a Volvo B10L alacsonypadlós alvázat. Elindul a buszok sorozatgyártása Kínában. A Volvo Buses megszerzi a dán Aabenraa és a német Drögmöller karosszálóműhelyeket.

1995
A Volvo résztulajdonossá válik a kanadai Prévost Car vállalatban. A Volvo B12 elnyeri az Év turistabusza díjat. Az ECB tanulmánybusz bemutatása.

1996
Új üzemet avatnak a lengyelországi Wrocławban a városi és helyközi autóbuszok gyártására.

1998
A Volvo megszerzi a finn Carrus OY vállalatot, a skandináv térség vezető felépítményezőjét. A Volvo részesedést szerez az amerikai egyesült államokbeli Nova Bus vállalatban, az amerikai városi buszok piacvezető gyártójában. A Volvo megszerzi a MASA céget, a mexikói buszok piacvezető gyártóját.

2000–2009

2001
A Volvo Buses bemutatja a TX platformot.

2004
A Volvo Buses megszerzi a Prévost Car Inc. fennmaradó 50 százalékos tulajdonjogát, így a Prévost és Nova márkákat.

2005
A Volvo Buses megkapja legnagyobb önálló rendelését – 1767 Volvo busz a chilei Santiago de Chile városába. Gyorsforgalmú buszhálózatban (BRT, Bus Rapid Transit) használják majd a buszokat, amelyek elkülönített buszsávokban közlekednek majd.

2006
Az indiai Bengaluru városának első Volvo városi buszait üzembe helyezik.

2007
A Volvo 9700 típust az Év turistabusza díjjal tüntetik ki Európában.

2008
A Volvo új karosszériaüzemét felavatják az indiai Bengaluru városában.

A Volvo piacra dobja a kifejezetten gyorsforgalmú buszjáratokhoz tervezett Volvo 7800 Artic típust Kínában.

A Volvo bemutatja a kifejezetten gyorsforgalmú buszjáratokhoz tervezett Volvo 7300 Bi-artic típust Mexikóban.

A Volvo piacra dobja a Volvo 7700 Hybrid és az emeletes Volvo B5L Hybrid buszokat Európában.

2009
A Volvo Buses belép az Amerikai Egyesült Államok és Kanada piacára. Több mint 20 év után először Volvo márkanév alatt kerülnek forgalomba buszok Észak-Amerikában.

Az Euro 5 károsanyag-kibocsátási szabvány bevezetése, a 12 literes motort egy sokkal üzemanyag-takarékosabb 13 literes erőforrásra cseréli a márka.

2010-től napjainkig

2010
A Volvo Buses megkezdi a Volvo 7700 Hybrid autóbuszok sorozatgyártását. Ezek akár 35 százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztást kínálnak.

2011
A Volvo Buses bemutatja a Volvo 7900 Hybrid típust, amely a hagyományos dízelmotoros buszoknál akár 37 százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztást kínál.

2013
A Volvo Buses piacra dobja az Euro 6 minősítésű motorcsaládját Európában.

2014
Az UD márka bemutatása Indiában.

A Volvo 7900 Electric Hybrid típus premierje.

A turistabuszokba szánt fejlett automatikus vészfékrendszer bemutatása.

A Volvo I-Coaching járművezető-támogatás piacra dobása.

2015
Kezdetét veszi az ElectriCity projekt a svédországi Göteborg városában.

Számos új biztonsági rendszer premierje: Volvo Dinamikus Kormányzás (VDS), Ütközésfigyelmeztetés (FCW), Ütközésfigyelmeztetés és Vészfékrendszer (CWEB), Sávtartást Támogató Rendszer (LKS), Adaptív Sebességszabályzó (ACC).

KÜLDETÉSÜNK

KÜLDETÉSÜNK

Fenntartható szállítási megoldások

Küldetésünk
Volvo Buses

Volvo Buses

Forduljon hozzánk!

Lépjen velünk kapcsolatba